donderdag 8 december 2016

Kerstster

Vandaag is het weer mijn beurt om een kaart te showen.

Ik blijf nog even in de kerstsfeer, alhoewel in deze kleuren kan hij misschien ook wel voor een andere gelegenheid.



De stempel van de kerstster is een rubberstempel van Penny Black. Normaal - met dit soort stempels - kleur je dan met een marker op waterbasis op de stempel en druk je hem dan af. Ik zag echter op het blog van Therese Calvird dat zij hem met een lichtbruine inkt had gestempeld en toen met potloden verder in had gekleurd. Ik vond de kaart van Therese zo mooi geworden dat ik hem "gelift" heb. En ik moet eerlijk zeggen, ik ben heel blij met het resultaat. Ik vind hem zeer goed gelukt ☺
Ik heb de dus gestempeld met Memento Luxe (Peanut Brittle) op Strathmore Bristol papier. Therese had haar bloem met prismacolors gekleurd, die heb ik dus niet (wel 80 andere merken, maar niet de prismacolors ☺). Gelukkig heeft mijn knutselvriendinnetje Elizabeth wel de prismacolors, dus zij was zo vriendelijk om van die kleuren de bijpassende Faber Castell Polychromos te zoeken.
De tekst-stempel is ook van Penny Black en heb ik eerst met Peanut Brittle gestempeld, maar dat viel niet erg op, dus toen heb ik er Antiek Goud embossingpoeder overheen gestrooid. Het gekleurde randje heb ik ook met de Memento Inkt gemaakt, zodat het een mooi geheel is geworden.

Dan, de gebruikte Polychromos kleuren: 108 + 102 + 175 + 185 + 180 + 283 + 183



2 opmerkingen:

  1. Wauw, deze vind ik echt prachtig!!
    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schitterende kaart weer Janette. Geweldig mooi ingekleurde afbeelding!

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor het achterlaten van een reactie